Det här är den sanna historien om en svensk filmskapare, ett bananföretag och deras fula tricks: manipulering av media, stämningsansökningar och prisetvi betalar för yttrandefrihet. Vad kan ett stort multinationellt företag göra för att skydda sitt varumärke?
24 februari, 2012
Fredrik Gertten
Sverige, Danmark, Tyskland, USA, Storbritannien
Big Boys Gone Bananas!*
Sydsvenskan | |
Filmfenix | |
Aftonbladet | |
Expressen | |
Göteborgs-Posten | |
Helsingborgs Dagblad | |
Upsala Nya Tidning | |
Kommunalarbetaren | |
Svenska Dagbladet | |
Dagens Nyheter | |
Moviezine |
3,3
2023
3,4
2020
4,0
2019
3,9
2016
3,4
2015
3,7
2009
1999
Som medlem kan du filtrera på spelplattformar och musikgenrer samt stänga av autospelning av trailers.
Registrera digDenna sajts underhåll är helt beroende av reklamintäkter och premiummedlemmar. Vänligen stäng av din annonsblockerare eller bli premiummedlem för att slippa reklam.
Ett premiummedlemskap kostar 39:- för en månad eller 299:- för ett år och då låser du upp funktioner och du stödjer också en oberoende utvecklare.
Tänk på att:
Alla recensioner kontrolleras manuellt.